Początek roku powitałam zleceniem dla wrocławskiej spółki Standom (producenta wysokiej klasy produktów chemii budowlanej) na projekty logo i piktogramów informacyjnych.
W ramach projektu opracowałam zestaw znaków firmowych dla nowego asortymentu z serii premium. Wśród nich są lakier AQUA CERAMIC- kafle w płynie, specjalistyczne farby do wnętrz – ACTIVE H premium i ACTIVE mat. Znalazły się tu również grunty – ACTIVE kwarc i ACTIVE nano. Produkty te najwyższą jakość i specjalistyczny charakter, opracowano je z myślą o architektach. Projekty logo i piktogramów powinny zatem odzwierciedlać ekskluzywny charakter wyrobów.
projekty logo dla produktów serii premium – podstawowe założenia
Priorytetem stała się kolorystyka z dominującą czernią i złotem jako symbolami luksusu, wytworności, ale także komfortu. Produkty te bowiem cechuje również łatwość aplikacji, trwałość i wyjątkowa wszechstronność działania. Spełniają, oprócz funkcji estetycznych, dodatkowe zadania np. zabezpieczają przed wilgocią, grzybem, zabrudzeniami.
Uznałam, że najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie złotych logo na czarnych tłach, które – zwłaszcza na projektowanych później etykietach – będą obrazować dodatkowe walory, jak choćby super matowe wykończenie.
Projektując kształty sygnetów, sugerowałam się rodzajem produktu. Dla farb zdecydowałam się na kształty przypominające pociągnięcia pędzlem – łukowate fale. W przypadku gruntów natomiast, głównym celem było pokazanie, że są to preparaty zabezpieczające, które stanowią dodatkową warstwę na powierzchni ściany, stąd nakładające się na siebie elementy grafiki. Każdy z nich ma nieco inne właściwości, dlatego wyróżniłam to innym ułożeniem pól wypełnionych kolorem.
projekty piktogramów
Zestaw piktogramów obejmuje znaki informacyjne o charakterze marketingowym oraz technicznym (np. dotyczącym warunków i sposobu aplikacji). Dla potrzeb uspójnienia z wizerunkiem produktów, zostały opracowane w tej samej kolorystyce co logo, tu również dominuje czerń i złoto. Ludzie są w przeważającej mierze wzrokowcami, więc przedstawienie istotnych informacji w formie obrazkowej znacznie ułatwia ich przyswojenie i zapamiętanie. Dobrze przygotowany piktogram może funkcjonować bez dodatkowego podpisu informacyjnego, bo przywołuje skojarzenia, które już funkcjonują w podświadomości człowieka.
Zatem najtrudniejszym zadaniem w trakcie projektowania piktogramów jest odnalezienie skojarzeń w obszarze słowo-obraz, reszta to już kwestia wykonania.
Więcej o produktach i o tym, gdzie je znaleźć na stronie Standomu .
Najnowsze komentarze