Poligrafia reklamowa to dział, w którym prezentuję wykonane przeze mnie wydawnictwa reklamowe. Odpowiednio przygotowane i wydane materiały reklamowe niewątpliwie mają znaczący wpływ na identyfikację firmy i jej oferty na rynku. To, jak wyglądają jej wizytówki, ulotki, foldery lub teczki ofertowe wpływa na ocenę ogólną jej działalności oraz na budowanie świadomości marki. Należy pamiętać, że rodzaj materiałów firmowych powinien wynikać ze specyfiki działalności. Dla niektórych wystarczający będzie zestaw złożony z wizytówki, teczki i ulotki, dla innych niezbędne będą katalogi i karty rabatowe.
W każdym z tych przypadków niezwykle istotne jest nie tylko odpowiednie przedstawienie informacji ofertowych, ale również spójność wizerunkowa, wynikająca z przyjętego systemu identyfikacji wizualnej.

poligrafia reklamowa – co ma znaczenie w trakcie projektowania?

Ogromne znaczenie ma np. kolorystyka firmowa, która dzięki podświadomym skojarzeniom podkreśla charakter firmy. Przecież nie bez powodu firmy z branży medycznej i sanitarnej wybierają kolorystykę niebieską, a związane z uprawą roślin i ekologią – zieleń. Równie ważnym elementem jest layout graficzny, a zwłaszcza jego charakterystyczne elementy i typografia firmowa. To one wpływają na oryginalność i czytelność wizerunku, a zatem i jego odbiór.

Poligrafia reklamowa powinna mieć również odpowiednią jakość. Wizytówka zawierająca wszystkie istotne dane kontaktowe, opatrzona firmowym logo i wydana na eleganckim papierze buduje pozytywne pierwsze wrażenie. Kształtuje obraz firmy w oczach potencjalnych kontrahentów. A przecież jest to niezwykle istotne w przypadku narzędzia „pierwszego kontaktu”.
Podobnie ulotki czy foldery reklamowe. Wydane na odpowiedniej gramaturze papieru czy wzbogacone adekwatnymi dla formy i treści uszlachetnieniami podkreślą charakter firmy. Ważne jest również, by ich forma graficzna i zawartość merytoryczna były atrakcyjne dla odbiorcy. Odpowiednia ilość i co ważniejsze – jakość tekstu oraz ciekawy materiał zdjęciowy wpływają na czytelność oferty, a tym samym – stopień zainteresowania nią odbiorcy.

Projektując poszczególne elementy poligrafii reklamowej, zawsze biorę pod uwagę wszystkie te aspekty. Dążę bowiem do tego, by narzędzia komunikacji dla moich klientów były nie tylko efektowne, ale również efektywne. Przykładem mogą być chociażby karty rabatowe i vouchery wykonane dla firmy kosmetycznej Blue Moon.

poligrafia reklamowa „pierwszego kontaktu” -wizytówki
karty rabatowe, vouchery, zaproszenia, metki, naklejki
materiały informacyjne – ulotki – pojedyncze i składane w różnych formatach
poligrafia firmowa – katalogi, instrukcje, foldery, broszury, segregatory, gazety
oznakowania produktów – etykiety produktowe
teczki i notesy
kalendarze, kartki okolicznościowe
reklama prasowa, gadżety