Foldery reklamowe mogą być projektowane i drukowane w różnych formach np. eleganckiego albumu zdjęciowego czy obszernej publikacji biograficznej. Takie właśnie wydawnictwa wykonałam niedawno dla Fundacji Krzyżowa. W obu zleceniach miałam za zadnie opracowanie projektów graficznych, wykonanie obróbki zdjęć i druk wydawnictw. W efekcie przekazałam dwa, uspójnione wizerunkowo wydawnictwa, prezentujące działania Fundacji zrealizowane w ramach projektu „Tradycja łączy pokolenia”.

foldery reklamowe dla Krzyżowej – parametry techniczne

Album ma formę 36-stronicowego wydawnictwa prezentującego prace fotograficzne wykonane przez seniorów podczas minionych warsztatów. Druk środków wykonałam na kredzie mat 170g, a okładek – na gramaturze 300. Oprócz tego, zastosowałam dodatkowe uszlachetnienie w postaci aksamitnej folii „soft touch” i wypukłego lakieru UV na zewnętrznej stronie okładek. Do oprawy zastosowałam szycie zeszytowe.

Publikacja biograficzna natomiast, to 48-stronicowy katalog zawierający wspomnienia seniorów. Drukowałam go w całości na 170g kredzie mat. Nie zastosowałam tu żadnych dodatkowych uszlachetnień, gdyż istotne było zachowanie prostoty przekazu. Oprawa – podobnie, jak w przypadku albumu zdjęciowego- to szycie zeszytowe płaskie.

O czym warto wiedzieć przed projektowaniem katalogów?

Przedstawione publikacje to jedne z najbardziej popularnych form wydawniczych w zakresie folderów reklamowych. Istnieje jednak znacznie więcej możliwości, chociażby z uwagi na format i ułożenie. W tym wypadku zastosowałam tradycyjny format A4 w układzie poziomym, ale może to być również publikacja pionowa, kwadratowa lub owalna w innym, niż A4 rozmiarze. Podobnie, jeśli chodzi o wykorzystanie uszlachetnień. W tym aspekcie mamy również szerokie pole działania – folie matowe lub błyszczące, standardowe lub z efektem „soft touch”, lakiery UV płaskie i wypukłe tzw. 3D, tłoczenie wybranych elementów, które może być dodatkowo wzbogacone złoceniem lub srebrzeniem.
Do objętości około 60 stron stosuję zazwyczaj szycie zeszytowe przy użyciu zszywki prostej lub oczkowej (umożliwiającej wpięcie folderu np. do segregatora). Warto brać takie możliwości pod uwagę, gdy planuje się wydać foldery reklamowe, przecież one są również wizytówką firmy 🙂 .
Zapraszam również do obejrzenia innych realizacji w zakładce poligrafia. Znajdują się tam przykłady folderów reklamowych, które wykonałam dla innych klientów.